ସମ୍ବଲପୁର: ପଶ୍ଚିମ ଓଡ଼ିଶାରେ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ସ୍ୱରୂପ, ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ ଏବଂ ନୂଆପଡା ରୋଡ୍ ମଧ୍ୟରେ ୧୩୮.୩୨ କିଲୋମିଟର ଦାର୍ଘ୍ୟ ବିଶିଷ୍ଟ ନୂତନ ବ୍ରଡ୍ ଗେଜ୍ (ବିଜି) ରେଳ ଲାଇନ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାରେ ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଦୃଢ ଅଗ୍ରଗତି କରୁଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କେବଳ ଗତିଶୀଳତା ଉନ୍ନତ କରିବା ପାଇଁ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ନୁହେଁ ବରଂ ଏହି ଅଞ୍ଚଳକୁ ଯଥେଷ୍ଟ ସାମଗ୍ରିକ ଏବଂ ଆର୍ଥିକ ଲାଭ ପ୍ରଦାନ କରିବ।
ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପ୍ରକ୍ରିୟା ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଅଂଶ, ଯାହା ଦକ୍ଷତାର ସହିତ ଆଗକୁ ବଢ଼ୁଛି। ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ଆବଶ୍ୟକ ମୋଟ ବେସରକାରି ଜମି ୧୮୫୯.୪୮୮ ଏକର, ୮୫ଟି ଗ୍ରାମରେ ବିସ୍ତୃତ ରହିଛି। ଏଥି ମଧ୍ୟରୁ ୭୭ଟି ଗ୍ରାମ ପାଇଁ ଜମି ତାଲିକା ଦାଖଲ କରାଯାଇଛି ଏବଂ ୪୬ଟି ଗାଁକୁ ଆବର୍ତ୍ତିତ କରି ୧୧୦୬.୪୧୧ ଏକର ଜମି ପାଇଁ ୨୦(ଏ) ଗେଜେଟ୍ ଅଧିସୂଚନା ପ୍ରକାଶିତ ହୋଇଛି। ବରଗଡ଼ ଜିଲ୍ଲାରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ପ୍ରକାଶିତ ଗେଜେଟ୍ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ଅନୁଯାୟୀ, ପ୍ରଥମ ବ୍ଲକରେ ୫ଟି ଗ୍ରାମ ଯଥା ରୁଙ୍ଗାନିଆ, ସରସରା, ଧାଙ୍ଗେର, ବାଗଡ଼ିଆ ଏବଂ ନିଲେଶର ଗୁଡିକରେ ୨୬୪.୨୧୬ ଏକର ଆବଶ୍ୟକ ଜମି ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି। ସେହିଭଳି ଦ୍ୱିତୀୟ ଏବଂ ତୃତୀୟ ବ୍ଲକ ଅଞ୍ଚଳରେ ୧୨ଟି ଗ୍ରାମ ଯଥା ବନ୍ଦନବାହାଲ, ବିରମାଲ, ପୋଡାମୁଣ୍ଡା, ନୂଆପାଲି, ପିପିଲିପାଲି, ଡୁମେରପାଲି, କଟାପାଲି, ସରଣ୍ଡାପାଲି, ମାନପୁର, ସମଲାଇପଦର, ବାଉଁଶପୋଲା ଏବଂ ବିଜେପୁର ରେ ୨୬୨.୭୦୫ ଏକର ଆବଶ୍ୟକ ରହିଛି। ସେହିଭଳି ଚତୁର୍ଥରୁ ଷଷ୍ଠ ବ୍ଲକ ମଧ୍ୟରେ – ମାଝିପାଲି, ପାରା, ରେଙ୍ଗାଲିପାଲି, ଝିରଲିପାଲି, ବଲଣ୍ଡା, ବାଡିପାଲି, ଭାଟିଗାଁ, କମଳାପଦର, ବୁଢିମାଲ, ପଦମପୁର ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ସମେତ ୨୯ଟି ଗ୍ରାମ ଗୁଡିକରେ ୫୭୯.୪୯ ଏକର ଜମିର ଆବଶ୍ୟକତା ରହିଛି।
ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଆଲାଇନମେଣ୍ଟ ସହିତ ସମୟୋଚିତ ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟକୁ ସୁଗମ କରିବାରେ ଏହି ବିକାଶ ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ। ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ – ନୂଆପଡା ରୋଡ୍ ବିଜି ରେଳ ଲାଇନକୁ ୧୦ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୪ରେ ରେଳ ବୋର୍ଡ ଦ୍ୱାରା ମଞ୍ଜୁର କରାଯାଇଥିଲା, ଯାହାର ପ୍ରକଳ୍ପ ମୂଲ୍ୟ ୨୬୨୧.୯୨ କୋଟି ଥିଲା। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପର ଆର୍ଥିକ ବ୍ୟୟ ଅଟକଳ ମଧ୍ୟରେ ସିଭିଲ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ ୨୧୦୭.୩୦ କୋଟି, ବୈଦ୍ୟୁତିକ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ ୩୦୫.୫୫ କୋଟି, ସିଗନାଲ ଏବଂ ଟେଲିକମ୍ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ପାଇଁ ୨୦୯.୦୭ କୋଟି ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ରହିଛି।
ଓଡ଼ିଶା ସରକାର ମାଗଣାରେ ଜମି ଏବଂ ୩୦୦ କୋଟି ଅନୁଦାନ ପ୍ରଦାନ କରି ପ୍ରକଳ୍ପକୁ ସକ୍ରିୟ ଭାବରେ ସମର୍ଥନ କରୁଛନ୍ତି, ଯାହା ଆଞ୍ଚଳିକ ଭିତ୍ତିଭୂମିକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ରାଜ୍ୟ ସରକାରଙ୍କ ପ୍ରତିବଦ୍ଧତାକୁ ସ୍ପଷ୍ଟ କରୁଛି। ପ୍ରକଳ୍ପ ପାଇଁ ମୋଟ ଜମି ଆବଶ୍ୟକତା ୯୨୪.୬୪ ହେକ୍ଟର ରହିଥିବା ବେଳେ ଏଥିରେ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଜମି ୭୫୨.୫୨୪ ହେକ୍ଟର, ସରକାରୀ ଜମି ୧୨୩.୨୩୩ ହେକ୍ଟର ଏବଂ ଜଙ୍ଗଲ ଜମି ୪୮.୯୧୩ ହେକ୍ଟର ସାମିଲ ରହିଛି। ବରଗଡ଼ ଏବଂ ନୂଆପଡା ଜିଲା କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷଙ୍କୁ ଯଥାକ୍ରମେ ୧୫ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୪ ଏବଂ ୨୯ ନଭେମ୍ବର ୨୦୨୪ ରେ ଜାରି ହୋଇଥିବା ଗେଜେଟ୍ ବିଜ୍ଞପ୍ତି ମାଧ୍ୟମରେ ଜମି ଅଧିଗ୍ରହଣ ପାଇଁ ଆନୁଷ୍ଠାନିକ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତ କରାଯାଇଛି। ଏହି ପ୍ରକଳ୍ପ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ ହେବ ପରେ ନୂତନ ରେଳ ଲାଇନ ଏକ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ବ୍ରଡ ଗଜ୍ ଲାଇନ ହେବ, ଯାହା ଝାରସୁଗୁଡ଼ା – ବିଳାସପୁର – ରାୟପୁର ସର୍କିଟକୁ ବାଇପାସ୍ କରି ଏକ ଛୋଟ ଏବଂ କମ୍ ଭିଡ଼ ବିଶିଷ୍ଟ ରୁଟ୍ ପ୍ରଦାନ କରିବ। ଏହା ସମ୍ବଲପୁର – ଝାରସୁଗୁଡ଼ା – ରାୟପୁର ରୁଟ୍ ତୁଳନାରେ ୫୩ କିଲୋମିଟର ଏବଂ ସମ୍ବଲପୁର-ଟିଟିଲାଗଡ଼ – ରାୟପୁର ରୁଟ୍ ତୁଳନାରେ ୮୭ କିଲୋମିଟର ଯାତ୍ରା ଦୂରତା ହ୍ରାସ କରିବ।
ଏହି ସଂଯୋଜନରେ ୧୩ଟି ଷ୍ଟେସନ (୨ଟି ରହିଛି ଏବଂ ୧୧ଟି ନୂତନ) ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ହେବ, ଯାହା ବିଭିନ୍ନ ଜିଲାରେ ରେଳ ସୁଗମତାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବ। ଏହି ରୁଟରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଷ୍ଟେସନ ଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି, ବରଗଡ଼ ରୋଡ୍ (ରହିଛି), ସରସରା, ଡୁମେରପାଲି, ବିଜେପୁର, ବାଦିପାଲି, ଧୌରମୁଣ୍ଡା, ପଦମପୁର, ଭଗତପୁର, ମାଝିପାଲି, ପାଇକମାଲ ରୋଡ୍, ବରଟୁଣ୍ଡା, ଅନଲାଜୁବା ଓ ନୂଆପଡ଼ା ରୋଡ୍ (ରହିଛି)। ରାଜ୍ୟ ସରକାର, ସ୍ଥାନୀୟ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ ଏବଂ ଅଞ୍ଚଳ ବାସୀଙ୍କ ସକ୍ରିୟ ସହଯୋଗରେ, ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ଏହି ଐତିହାସିକ ପ୍ରକଳ୍ପର ସମୟସୀମା ସମାପ୍ତ କରିବା ପାଇଁ ପ୍ରତିବଦ୍ଧ। ଜମିର ସଫଳ ଅଧିଗ୍ରହଣ ଏବଂ ଚାଲୁଥିବା ନିର୍ମାଣ କାର୍ଯ୍ୟ ବର୍ଦ୍ଧିତ ରେଳ ସଂଯୋଗୀକରଣ, ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ଯାତ୍ରୀ ପରିବହନ ଏବଂ ଅଞ୍ଚଳର ସାମଗ୍ରିକ ସାମାଜିକ-ଆର୍ଥିକ ବିକାଶ ପାଇଁ ପଥ ପ୍ରଶସ୍ତ କରିବ ବୋଲି ରେଳବାଇ ପକ୍ଷରୁ ସୂଚନା ଦିଆଯାଇଛି।



