ଡେସ୍କ: ମୋବାଇଲ୍ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କ କନେକ୍ଟିଭିଟି ଅନୁଭବ କରିବାର ଶୈଳୀରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ ଆଣିବା ପାଇଁ ଟେଲିକମ୍ ବିଭାଗ ଏକ ନୂଆ ସୁବିଧା ଆରମ୍ଭ କରିଛି, ଯେଉଁଥିରେ ଜିଓ, ଏୟାରଟେଲ୍ ଏବଂ ବିଏସ୍ଏନ୍ଏଲର ଉପଭୋକ୍ତାମାନେ ଯେକୌଣସି ଟେଲିକମ୍ ନେଟୱାର୍କ ମାଧ୍ୟମରେ କଲ୍ କରିବା ଏବଂ ୪ଜି ସେବା ପାଇପାରିବେ। ଦେଶର ଟେଲିକମ୍ ଟାୱାରଗୁଡ଼ିକରେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିବା ଏବଂ ଡିଜିଟାଲ ଭାରତ ନିଧି ଦ୍ୱାରା ପାଣ୍ଠି ପ୍ରାପ୍ତ ଇଣ୍ଟ୍ରା ସର୍କଲ ରୋମିଂ ସେବା ବିଶେଷ କରି ଗ୍ରାମୀଣ ଏବଂ ଦୁର୍ଗମ ଅଂଚଳରେ ଯୋଗାଯୋଗ ବ୍ୟବଧାନକୁ ଦୂର କରିବ।
ପୂର୍ବରୁ ଟେଲିକମ୍ ଗ୍ରାହକମାନେ କେବଳ ନିଜ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଟେଲିକମ୍ ସେବା ପ୍ରଦାନକାରୀ ସଂସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ଟାୱାର ମାଧ୍ୟମରେ ସେବା ପାଇପାରୁଥିଲେ। ନୂତନ ଆଇସିଆର ସୁବିଧା ସହିତ ଜିଓ, ଏୟାରଟେଲ ଏବଂ ବିଏସଏନଏଲ ଗ୍ରାହକମାନେ ବର୍ତ୍ତମାନ ଡିବିଏନ ପାଣ୍ଠିପ୍ରାପ୍ତ ଟାୱାରକୁ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ସଂଯୋଗ ପାଇଁ ବ୍ୟବହାର କରିପାରିବେ। କେନ୍ଦ୍ର ଯୋଗାଯୋଗ ମନ୍ତ୍ରୀ ଜ୍ୟୋତିରାଦିତ୍ୟ ସିନ୍ଧିଆଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଥିବା ଅନେକ ଟେଲିକମ୍ ପଦକ୍ଷେପର ଏକ ଅଂଶ ଭାବରେ ଏହି ସେବା ଆରମ୍ଭ କରାଯାଇଛି, ଯେଉଁଥିରେ ସଂଚାର ସାଥୀ ମୋବାଇଲ୍ ଆପ୍ ଏବଂ ଜାତୀୟ ବ୍ରଡବ୍ୟାଣ୍ଡ ମିଶନ ୨.୦ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ।
ଏହା ଦ୍ୱାରା ଉପଭୋକ୍ତାମାନେ ଡିବିଏନ୍ ସମର୍ଥିତ ଟାୱାର ମାଧ୍ୟମରେ କଲ୍ କରିପାରିବେ ଏବଂ ୪ଜି ସେବା ଆକସେସ୍ କରିପାରିବେ, ଯାହା ଦ୍ୱାରା ଟେଲିକମ୍ କଂପାନିଗୁଡ଼ିକ ପ୍ରତ୍ୟେକ ଅଞ୍ଚଳରେ ସେମାନଙ୍କର ଟାୱାର ସ୍ଥାପନ କରିବାର ଆବଶ୍ୟକତା ଦୂର ହେବ। ଏହି ପଦକ୍ଷେପ ଟିଏସପିମାନଙ୍କୁ ପରିଚାଳନା ଖର୍ଚ୍ଚ ବଞ୍ଚାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବ ଏବଂ ଦୁର୍ଗମ ଅଂଚଳରେ ଥିବା ଗ୍ରାହକମାନେ ମଧ୍ୟ ନିରବଚ୍ଛିନ୍ନ ସେବା ପାଇପାରିବେ। ଡିଓଟିର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ଏହି ଯୋଜନା ଦ୍ୱାରା ଭାରତର ୩୫,୪୦୦ରୁ ଅଧିକ ଗାଁକୁ ୨୭ ହଜାର ଡିବିଏନ୍ ପାଣ୍ଠିପ୍ରାପ୍ତ ଟାୱାର ମାଧ୍ୟମରେ ୪ଜି କଭରେଜ୍ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ।
ଶ୍ରୀ ସିନ୍ଧିଆ ଉପଭୋକ୍ତାଙ୍କୁ ଉନ୍ନତ ସେବା ପାଇଁ ନେଟୱାର୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଗୋଟିଏ ବାଛିବାର ସ୍ୱାଧୀନତା ଦେଇ ଗ୍ରାମୀଣ ସମୁଦାୟକୁ ଉପକୃତ କରିବାର ସମ୍ଭାବନା ଉପରେ ଗୁରୁତ୍ୱାରୋପ କରିଛନ୍ତି। ସେ କହିଛନ୍ତି ଯେ ତିନି ପ୍ରମୁଖ ଟେଲିକମ୍ କମ୍ପାନୀ ବିଏସଏନଏଲ, ଏୟାରଟେଲ ଏବଂ ଜିଓ ମଧ୍ୟରେ ଏହି ସହଯୋଗ ଟେଲିକମ୍ ସେବାକୁ ଉନ୍ନତ କରିବ।
ଟେଲି କମ୍ୟୁନିକେସନ୍ ଆକ୍ଟ, ୨୦୨୩ ଅଧୀନରେ ସ୍ଥାପିତ ଡିବିଏନ୍ ହେଉଛି ଭାରତ ସରକାରଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ଅନୁନ୍ନତ ଅଞ୍ଚଳରେ ଯୋଗାଯୋଗ ଏବଂ ସାମର୍ଥ୍ୟ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ସୃଷ୍ଟି କରାଯାଇଥିବା ଏକ ପାଣ୍ଠି।



