ନୂଆଦିଲ୍ଲୀ: ଗତ ୭୫ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ ଭାରତ ରେଳ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଗ୍ରଗତି କରିଛି। ୧୯୫୦ ମସିହାରେ, ଭାରତର ରେଳ ନେଟୱାର୍କର ମାତ୍ର ୦.୭ ପ୍ରତିଶତ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଇଥିଲା। ଯାହା ବର୍ତ୍ତମାନ ୯୮.୮ ପ୍ରତିଶତରେ ପହଞ୍ଚିଛି। ଭାରତ ଏବଂ ଚୀନ ରେଳ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଗ୍ରଗତି କରିଛନ୍ତି। ବିଶ୍ୱରେ କେବଳ କିଛି ଦେଶ ଅଛନ୍ତି ଯେଉଁଠାରେ ୧୦୦ ପ୍ରତିଶତ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ହୋଇଛି। ଯେତେବେଳେ ଆମେରିକା ଏବଂ କାନାଡା ଭଳି ବିକଶିତ ଦେଶରେ ରେଳ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ ୧ ପ୍ରତିଶତରୁ କମ୍ ଅଛି। ସେଠାରେ ଅଧିକାଂଶ ଟ୍ରେନ୍ ଡିଜେଲରେ ଚାଲିଥାଏ।
ସ୍ୱାଧୀନତା ପରେ ଭାରତରେ ରେଳବାଇ ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣର ଯୁଗ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା। କିନ୍ତୁ ଏହାର ଗତି ପ୍ରାରମ୍ଭରେ ବହୁତ ଧୀର ଥିଲା। ୧୯୬୧ ସୁଦ୍ଧା, ଆମର ରେଳ ନେଟୱାର୍କର କେବଳ ୧.୩ ପ୍ରତିଶତ ବିଦ୍ୟୁତ ଥିଲା। ଦଶ ବର୍ଷ ପରେ, ୧୯୭୧ ମସିହାରେ, ଏହା ୭.୬ ପ୍ରତିଶତରେ ପହଞ୍ଚିଲା। ପରବର୍ତ୍ତୀ ଦଶ ବର୍ଷରେ, ୧୯୭୧ ରୁ ୧୯୮୧ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ, ଏହାର ଗତି ପ୍ରାୟତଃ ଧୀର ହୋଇ, ମାତ୍ର ୮.୭ ପ୍ରତିଶତରେ ପହଞ୍ଚିଲା। ତଥାପି, ୧୯୮୧ ରୁ ୧୯୯୧ ମଧ୍ୟରେ, ଏହାର ଗତି ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇ ୧୬ ପ୍ରତିଶତରେ ପହଞ୍ଚିଲା। ୨୦୦୧ ସୁଦ୍ଧା, ଏହି ସଂଖ୍ୟା ୨୩.୬ ପ୍ରତିଶତରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା।
🇮🇳 Indian Railways Electrification Progress:
2025: 98.8%
2024: 90.8%
2023: 84.7%
2022: 76.1%
2021: 67.2%
2020: 58.7%
2019: 50.9%
2018: 43.7%
2017: 37.9%
2016: 35.6%
2015: 33.9%
2014: 33.0%
2011: 29.6%
2001: 23.6%
1991: 16.0%
1981: 8.7%
1971: 7.6%
1961: 1.3%
1950: 0.7%— World of Statistics (@stats_feed) December 11, 2025
କେବେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଆଗେଇଲା
୨୦୧୧ ସୁଦ୍ଧା, ଭାରତୀୟ ରେଳ ନେଟୱାର୍କର କେବଳ ୨୯.୬% ବିଦ୍ୟୁତୀକରଣ କରାଯାଇଥିଲା, ଯାହା ୨୦୧୪ରେ ୩୩%କୁ ବୃଦ୍ଧି ପାଇଥିଲା। ତଥାପି, ୧୧ ବର୍ଷ ମଧ୍ୟରେ, ଏଥିରେ ଉଲ୍ଲେଖନୀୟ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ଘଟିଛି। ୨୦୨୦ ସୁଦ୍ଧା ଏହା ୫୮.୭%ରେ ପହଞ୍ଚିଥିଲା, ଯେତେବେଳେ ୨୦୨୫ ସୁଦ୍ଧା ଏହା ୯୮.୮%ରେ ପହଞ୍ଚିବ। ସ୍ୱିଜରଲ୍ୟାଣ୍ଡ ଏବଂ ସିଙ୍ଗାପୁରର ରେଳ ନେଟୱାର୍କ ସମ୍ପୂର୍ଣ୍ଣ ବିଦ୍ୟୁତ୍। ବେଲଜିୟମରେ ୮୨%, ଦକ୍ଷିଣ କୋରିଆ, ନେଦରଲ୍ୟାଣ୍ଡ, ସ୍ୱିଡେନ, ଅଷ୍ଟ୍ରିଆ ଏବଂ ଜାପାନରେ ୭୫-୭୮% ଅଛି। ୟୁକେରେ ୩୮% ଏବଂ ଅଷ୍ଟ୍ରେଲିଆରେ ୧୦% ଅଛି।



